Column: Heb je even voor mij?


Deze week de 5 miljoenste Hyver! Welcome to the family! Je bent op hyves, dus je bestaat. Geen gezeur, gewoon ff vertellen wat je meegemaakt hebt. Wat leuk was en wat niet. Of iemand t leest weet ik niet, maar dat doet er niet zo toe. Het is gewoon leuk om je eigen site te hebben. En trouwens, ik heb 226 vrienden. Dus ik krijg altijd wel een reactie.

Het is ook leuk om verhalen van anderen te lezen en te zien wat ze hebben gedaan. Soms voel ik me wel onzeker als ik denk dat ik de enige ben die iets heeft meegemaakt, maar het is fun als anderen zeggen dat ze dat ook wel zouden willen.

Wat het leukste is: ik zet al mijn foto’s en video’s erop. Dan hoef ik het niet te vertellen en kun je het allemaal gewoon zien. En ik krijg dan vaak reacties die ik niet verwacht had.

Deze week was ik in het ziekenhuis en daar hadden ze een rij foto’s van mensen die er werkten. En een groepje met mensen die er al heel lang werkten en die daar mochten hangen. Nou dat is meer straf dan beloning. Old! Het waren natuurlijk ook alleen maar oudere. Het hele ziekenhuis is eigenlijk ouderwets, niet modern en ook niet vrolijk. Alles moet ernstig. Iedereen lachte op die foto’s, maar het was echt zo’n namaak lach. Shit, waarom gaan die lui niet hyves op? Ze zeggen dat iedereen zo kan zien wie er werkt en hoe ze heten enzo. Maar je gaat toch niet even naar die muur als je een gezicht ziet langs komen, als je al weet dat zo’n shoot out bestaat. Want ze hingen ergens in een gangetje in het donker. En als je er hangt wat dan nog? Niemand weet dan wat van je, alleen dat je daar werkt. Nou en? Je wilt toch wel wat meer van jezelf laten zien dan die foto in dienstkleding? Ik zou de directeur wel ns willen zien. Zal een man in pak zijn die het goed bedoelt maar niet met zn tijd is meegegaan.

Laatst heb ik mijn video’s van de herfstvakantie op mijn pagina gezet. Ik kreeg heel veel leuke reacties. Mijn vader zag het ook. Hij vond dat ik niet moest vertellen wie ik leuk vond en dat ik die foto’s erop heb gezet van die keer dat we echt vet waren. Ik schond de privacy van mijn medereizigers. Duhh. Daaraan zie je dat hij er niets van begrijpt. Die vonden het juist leuk. Toen ik dat zei geloofde hij me niet. Hij vindt Hyves sowieso onbegrijpelijk. Af en toe kijkt hij van: zoiets zeg je toch niet. Ze laten wel heel veel zien vond hij. En ik ben natuurlijk zn dochter, dus dat is ook wel weer lief natuurlijk.
Ik geloof dat hij vindt dat je juist niet zo met jezelf bezig moet zijn. Hij ergert zich ook dood aan Pauw en Witteman die steeds mensen vragen wat ze ergens van vinden of ze iets gedaan hebben of dat leuk was. Hij zet de tv dan gewoon uit. Maar er kijken wel 1.200.000!!!! man naar, hoorde ik laatst van José. Als ik dat tegen hem zeg kan ie daar niks mee.

Nou ja. Dit moest ik even kwijt. Is eigenlijk te lang voor hyves. Ik heb ook geen nieuwe foto’s, maar ik vind het toch leuk om te vertellen. En op deze site kan ik het wel kwijt, en heb geprobeerd er wat slome taal in te zetten, met hopelijk niet zoveel taalfouten. De columns van Sezen zijn sowieso old. Wel waar, maar best ouderwets. Die filmpjes zijn leuker vaak. Ben benieuwd of ze dit plaatsen. Zullen ze wel te oppervlakkig vinden of een ego-doc. Ik geloof dat ze dat daar zelfreferentieel noemen. Zal me een zorg zijn. Het zou wel leuk zijn als ik van iemand hierover iets zou horen. 

Dag, lieve groetjes van mij, je hyves vriendin.

Door Wim van Dinten

Een Reactie op “Column: Heb je even voor mij?

  1. Abdul-Rahman Advany

    haha, leuk! jammer dat de auteur onbekend is 🙂

Plaats een reactie